Instruktører

Camilla Kleding

Siden jeg var helt lille, har jeg været vild med næsten alle dyr. Jeg er meget fascineret af det samarbejde, vi mennesker kan danne med helt andre levende væsener med et andet sprog og en anden tankegang end os. Især hunde - af alle mulige slags - optager mig, fordi der især med hunden kan skabes nogle helt utrolige relationer og muligheder. Som underviser elsker jeg at være med til at finde nøglen til samhørigheden mellem hund og ejer, og jeg ser det som min fornemmeste opgave at møde hver kursist og hund som lige det helt unikke par, de er.

Jeg er uddannet instruktør og kommende adfærdsbehandler fra Hund og Træning, hvad har givet mig en solid viden om hunde, hundeadfærd og indlæringsteori. Jeg bruger udelukkende positive indlæringsmetoder, fordi det både virker og er etisk og ordentligt over for hunden.

I mit eget private liv er jeg så heldig at være ejer af racen Bichon Havanais, som jeg også har et lille kærlighedsopdræt af. Pt. tæller hundehusstanden mor Milu med sine to døtre ( fra hvert sit kuld) Nova og Maggie, men det er ikke umuligt med en udvidelse på et tidspunkt. Jeg dyrker selv forskellige former for hundesport med mine hunde, og jeg har efterhånden et bredt repertoire; men jeg er også både i mit eget liv samt som træner optaget af hverdagene ...for dem er der jo unægtelig flest af. På mine hold arbejder vi derfor meget med de små greb, tips og sjove øvelser, som kan få den helt almindelige gåtur på en regnvejrssøndag til at blive lidt sjovere og resultere i en glad familiehund, der føler sig set og stimuleret.

Jeg har også et særligt hjerte for de sensitive hunde og de udfordringer, det ofte betyder for deres ejere. Jeg vil derfor ofte tilbyde både hold og enetimer, hvor vi både tager de særlige, nødvendige hensyn - men også arbejder med udfordringerne. Du kan se mere om mig og mine mine hunde på min hjemmeside.

Katrine Bøg

Jeg er opvokset med hund, en skøn Sibirien Husky, men det var først i 2011, at jeg fik min egen hund, Minnie - en meget blid og intelligent Bichon Havanais. Jeg fandt hurtigt ud af, at Minnie fungerede bedst, når hun fik lov til at bruge sin hjerne, og jeg fortsatte derfor efter hvalpe – og unghundetræningen med Rally på hyggeniveau og senere også LP som aktivering.

I dag består hundeflokken ud over Minnie også af en glad Coton de Tulear, Aura fra 2012 samt Minnies datter Curie fra foråret 2015.

Curie bestemte sig meget tidligt for, at hun da skulle blive boende hos os, og på trods af sin lille størrelse er hun en hund med højt humør, masser af energi og stor arbejdsvillighed.

Ud over at være træningshund på uddannelser, træner jeg lydighed med Curie, og ser frem til at deltage i LP prøver. Med Curie deltager jeg også på udstillinger i Dansk Kennel Klub.

Mit udgangspunkt for at træne hund baserer sig på en moderne hundeforståelse, og jeg benytter derfor udelukkende positive og belønningsbaserede træningsmetoder, der opfordrer til initiativ, motivation og samarbejde mellem hund og ejer.

Jeg har stor erfaring med småt spisende og ofte kræsne hunderacer, som ikke nødvendigvis er til mange godbidder, og jeg arbejder bevidst med belønninger både i form af legetøj og godbidder.

Jeg har afsluttet den 1½ årige Instruktøruddannelsen ved Hund og Træning efterår 2016. Instruktøruddannelsen giver både et solidt teoretisk grundlag, samt en meget praktisk funderet viden om hundetræning, forståelse for klikkertræning og læringsteorierne bag anvendelsen af konceptet. Jeg har bestået den praktiske undervisningseksamen og den teoretiske skriftlige eksamen med et flot resultat, og mangler nu kun den praktiske prøve med hund. Curie er meget ung, og den praktiske eksamen med hund er blevet udskudt til forår 2017.

Du kan læse mere om mig og min passion for hunde på hjemmesiden www.silkebomuld.dk.

Paul Lysholdt

Jeg har haft hund i over 30 år.

Jeg er uddannet klikkerinstruktør fra Hund & Træning. Jeg har gennemført et kursusforløb på 22 kursusdage hos en af verdens førende dyretrænere Bob Bailey.

Jeg træner med mine border terriere Max, 11 år, som går i rally championklasse, og Otto, 2 år, som går i rally øvet klasse og NW1.

Jeg træner og har trænet hos nogle af Danmarks førende hundetrænere.

Jeg er autoriseret rallydommer i DKK og i NKU.

Jeg arbejder professionelt med projektledelse i Nets.

Du kan læse om mine hunde på min hjemmeside Border to Border.

Du kan læse mere om mine hunde på min hundeblog.